Author Topic: Alkohol?  (Read 1932 times)

Januar

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Alkohol?
« on: 10-01-2009 11:56:17 »
Hej selvom   det jo muligvis er et mindre problem af sygdom CU om man kan tåle alkohol eller ej, altså mener det jo ikke vigtigt på den måde, men alligevel føler man måske alligevel og netop derfor at det engang imellem kan hjælpe lidt på humøret at slappe af med virkningen at et par glas vin i venners lag, samt man bliver træt at at sku sige hele tiden " nej tak hellere en cola når man brænder efter det glas vin man før i tiden nød så meget.....

.sådan er det for min mand...han har i forbindelse med sidste sidste udbrud som nu desværre har varet i flere måneder erfarret at alkohol højst sandsynligt er fuldstændig udelukket :o( og drikker derfor intet af det mere...han har oplevet bare 1 øl ku vælte det hele men nød dog en enkelt øl for noget tid siden UDEN det blev endnu værre end det var i forvejen, men spørgsmålet er så, hvad er jeres erfaringer med alkohol og CU, jeg ved godt at man med nogle slags MEDIDIN ikke må tage det, eller ihvertfald kun ved sjældne lejligheder.....men i som stadig godt"må" drikke det hvad er jeres erfaringer det, går maven helt amok efter øl, vin , alkohol i lyse kontra mørke drikke, eller mærker i ingen forskel? og HVIS er det så lige efter, dagen efter eller kan det passe der går op til en helt uge efter før man får det endnu være pga man har indtaget alkohol så mange dage inden, eller kan denne erfaring min mand har mon mere være et tilfælde??

håber at høre fra nogle, for selvom det ikke er et stort problem, er det jo stadigvæk lidt trist at undvære et glas vin i weekenden når ens liv i forvejen er ændret så meget med konstante toilet besøg, bekymringer, smerter sygemelding og hvad der ellers følger med:o((
kh Januar igen igen, nu skal i nok få fred;o)

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
Sv: Alkohol?
« Reply #1 on: 10-01-2009 16:36:49 »
Jeg har en hel naturlig ulyst mod alkohol, når maven driller. Jeg ved ikke rigtig hvorfor - jeg har faktisk slet ikke forsøgt mig mens den har haft det rigtig skidt.

Når den har været jævn god, har jeg godt kunne drikke en øl uden nogen problemer - og det gælder både lys og mørk øl. Rødvin ville jeg ikke rigtig turde begive mig ud i, men det bryder jeg mig heller ikke specielt om.
At drikke meget alkohol, kan jeg heller ikke få mig selv til. Det føles simpelthen forkert.

Men men - jeg ville bestemt slet ikke erstatte alkoholen med en cola, når jeg har fart på maven - for det giver racermave. Helt på ligefod med kaffe og kakao....

Æblemost har været godt for mig i dumme perioder. Det er mildt og blidt for min mave ;)

Qvist

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile

Elsebeth

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #3 on: 12-01-2009 06:11:27 »
Jeg har MC, og jeg kan godt tåle både rød og hvidvin.
Men jeg rører aldrig speritus, så det ved jeg ikke om jeg kan tåle.

Mvh. Elsebeth
om godt videre Elsebeth

Charlotte

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #4 on: 13-01-2009 08:10:36 »
Hej

Jeg kan tåle hvad som helst af alkohol. Jeg drikker dog helst ikke ret meget ad gangen.

Hvis jeg har udbrud kan et lille glas "små grå" faktisk hjælpe. Jeg ved ikke om det er alkoholen eller lakridsen der får hele mavesystemet til at slappe af nogle timer, men det har altså hjulpet mig en del gange.

Hilsen Charlotte