Author Topic: Hvad siger I til denne her?  (Read 1785 times)

Qvist

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Hvad siger I til denne her?
« on: 08-01-2009 15:51:22 »
Ved godt jeg poster lidt rigeligt lige i denne tid, men jeg er i undersøgelses mode da jeg har udbrud. Håber det er OK?

http://www.all-natural.com/silver-1.html

http://www.utopiasilver.com/testimonials/colitis.htm

Har gennemtæsket en række udenlandske fora. Der er rigtigt mange løsningsforslag. En hel del virker sikkert ikke. men tilsyneladende gør noget af det.
Gennemgående er det mest SCD diæten samt "Self heal colitis diæten" (Raw eater) som nævnes. Men mange har åbenbart også succes med andre ting.

Jeg har samlet en række links. Sig til hvis nogen ønsker jeg skal poste dem.....
« Last Edit: 08-01-2009 15:56:18 by Qvist »

Qvist

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Sv: Hvad siger I til denne her?
« Reply #1 on: 08-01-2009 16:21:56 »

KB

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #2 on: 08-01-2009 21:12:47 »
hmm det med kolloid sølv, eller sølv nanopartikler, virker i hvert fald imod bakterier. Man ved bare ikke endnu hvordan det virker på menneskets egne celler. Men hvilken forbindelse skulle dette have til kronisk tarmbetændelse?

Qvist

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #3 on: 09-01-2009 08:31:41 »
Jeg er ingen ekspert, men der var noget på nettet om dette mod Colitis. Nettet er jo dog stort og der er mange statements.
Der er jo forskellige opfattelser af hvad der forårsager Colitis - man ved det jo ikke. Men nogle mener det er
- Bakterier - dårlige bakterier har fået overtaget. Det er jo også derfor at probiotiske produkter skulle virke. Eller den hjemmelavede Yoghurt i SCD kuren
- Parasitter: Tja nogle mener det er en parasit
- Candida: Der er en del/mange der mener at der skyldes svamp/candida. Der er flere beretninger om folk der er blevet "helbredt" ved at følge en diæt mod dette (Anti-fungal på engelsk)

Hvis det er bakterier så kan dette sølv måske godt have effekt?

http://www.curezone.com/forums/am.asp?i=84256
« Last Edit: 09-01-2009 08:33:15 by Qvist »

KB

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #4 on: 09-01-2009 09:40:51 »
ja på den måde kunne det have en effekt, men vel mere som præventiv? For antibiotika virker jo ikke, og bakterier udvikler først resistent efter at være blevet udsat for antibiotika et stykke tid (natural selection), hvorefter sølv nanopartikler bliver aktuel. Synes det er interessant for har selv netop afsluttet en undersøgelse af sølv nanopartiklers effekt på Gram-positive og Gram-negative bakterier på uni.

Qvist

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #5 on: 09-01-2009 10:29:35 »
Jamen så ved du jo langt mere om det  ;)
Kunne være interessant om det var et spor at følge !

Januar

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #6 on: 10-01-2009 11:03:31 »
Hej kun dejligt folk er aktive her :o) selvom det jo desværre som du skriver er fordi man netop er i udbrud man er mere aktiv :o( her skriver jeg for/på vejne af min mand i dette forrum og jeg har læst alt muligt omkring CU men min mand og jeg søger et sted hvor vi kan læse hvad SCD kuren går ud på, altså har læst en masse positivt om den og personligt for mig selv er min tidligere irritable tyktarm med konstante diarreer og slim gået væk efter 20 år og været væk de sidste 10 år KUN ved at omlægge kosten (opdagede det ved et tilfælde da jeg var på vægtkonsulenternes kur, ) så næsten ingen brød til mig...plus masser af grønt og frugt, minus hvidt sukker......så har jeg det perfekt så vi er IKKE i tvivl om at kosten har kæmpe stor betydning på mange tarm sygdomme!
Så derfor et link til hvilke ting man skal undgå og hvilke man må spise vil være rart. På forhånd tak.
kh Januar

Qvist

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #7 on: 10-01-2009 20:23:25 »
Det er vist desværre ikke så enkelt da CU åbenbart er meget individuelt. Jeg troede også jeg kunne google mig til de vise sten, men det øger forvirring.
Hvis du er fortrolig med engelsk er der mange gode råd her: 

http://www.healingwell.com/community/default.aspx?f=38

Spinat og solsikke kerner diskuteres meget som løsning på ovenstående forum lige nu
« Last Edit: 10-01-2009 20:29:41 by Qvist »