Author Topic: Ny her.  (Read 1120 times)

Marie H

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Ny her.
« on: 27-12-2008 21:14:06 »
Jeg er ny herinde. Og ny med colitis ulcerosa, som jeg fik konstateret lige før jul. Fed julegave.

Jeg er 24 år. Og har det seneste år haft diaré. I sommers kom der så blod med og jeg søgte læge, som man jo bør når der er blod med. Min egen læge havde sommerferie, så efter en overfladisk lægelig undersøgelse af de bagerste dele blev jeg sendt hjem igen med svar om at hvis det ikke gik væk igen skulle jeg gå til min egen læge efter et par uger. Blodprøverne jeg fik taget var nydelige, og har været det hele vejen igennem.
Efter yderligere lidt tid uden bedring går jeg så til egen læge som kommer frem til at jeg har en spiseforstyrrelse som jeg må få styr på, så vi giver det yderligere et par måneder, men selvom jeg kæmper bliver det slet ikke bedre, og endelig bliver min læge enig om at sende mig til en kikkertundersøgelse. Som jeg ved et held kommer til hurtigt, der var ellers lang venteliste på den undersøgelse. Og der får jeg så svaret, min tarm er betændt.

Kort før jul får jeg så svar på prøverne. Jeg har CU. Og det er/var åbenbart så slemt at de må indlægge mig i nogle dage, men jeg kom dog ud til jul.
Jeg får nu Prednisolon.

Jeg har meldt mig ind her for at møde ligesindede.
 Jeg har ikke pt. nogle spørgsmål, bortset fra et, og det er hvordan fremtiden bliver for mig. Men det kan nok kun tiden vise.
Lige nu forsøger jeg bare at få så meget viden om min sygdom som jeg kan.

Benjamin S.

• Newbie
  • *
    • View Profile
Sv: Ny her.
« Reply #1 on: 28-12-2008 21:57:19 »
Hej Marie

Jeg fik konstateret CU i april og har i det meste af tiden siden været upåvirket. I september fik jeg en salmonella som bevirkede at min CU blussede op og jeg måtte på prednisolon. Jeg har en forventning om, at jeg kommer til at leve normalt i lange perioder, hvis bare jeg kan gå fri af salmonella og ellers lever nogenlunde stabilt(en uges dødsdruk er nok ikke godt).