Author Topic: Adacolumn  (Read 2527 times)

Troels

• Newbie
  • *
    • View Profile
Adacolumn
« on: 15-11-2008 10:58:13 »
I det nyeste udgave af bladet fra Colitis-Crohn-foreningen, er der en annonce for et produkt der hedder Adacolumn. Sådan som jeg umiddelbart forstår det, er det noget med at det kan absobere de hvide blodlegemer som sætter betændelsestilstanden igang, ved at man får sat to slanger i venerne, hvor blodet så pumpes gennem en pumpe. Det lyder jo umiddelbart smart, men er der nogen som her gode erfaringer med det, der kan fortælle lidt om det?

STJ

• Newbie
  • *
    • View Profile
Sv: Adacolumn
« Reply #1 on: 10-05-2009 12:44:22 »
Hej Troels,

Fik lige et link til dit spørgsmål. Min kone har modtaget sådan en behandling i Sverige for 18 mdr. siden med meget godt resultat. Derfor har jeg bragt behandlingen til DK (desværre endnu uden tilskud), men du kan se mere på www.3Plife.dk

vh

Søren

cille9

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #2 on: 12-05-2009 08:27:20 »
Det lyder interessant men dvs. at 30000 kr det vil det koste uanset hvad?

Hvordan når man er gravid? Må man så følge det?

peter

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #3 on: 13-05-2009 00:04:46 »
Hej Cille

De 30.000 er kun i bedste fald. det er op til  44400,- kr plus  900, - kr  for første undersøgelse og rabatten gives kun 1. år hvad det koster derefter er ikke angivet.

Adacolumn behandling
Et behandlingsforløb for Morbus Crohn ell. Colitis Ulcerosa kræver typsik 8 behandlinger (min. 5).
Til hver behandling skal der anvendes een Adacolumn (den aktive del af behandlingen).

Producenten ønsker at gøre behandlingen kendt, og bidrager derfor med et stort markedsføringstillæg, som vi delvist har valgt at anvende til at reducere prisen på hver enhed ekstraordinært med det første år.
Vi kan derfor tilbyde følgende priser pr. behandling:
Indledende konsultation hvor det vurderes om din situation gør dig egnet til behandling. Kr. 900,-

Hver behandling koster efterfølgende:
1 Adacolumn Kr. 3.250,-
Honorar til sygeplejerske og læge under behandlingen Kr. 2300,-

OBS - LÆS her om Otsuka's GARANTI FOR VIRKNING:
Hvis det viser sig, at behandlingen ikke har effekt 3 måneder efter behandlingens afslutning, tilbagebetaler producenten din omkostning for det antal Adacolumn, der er medgået. du kan maks få tilbagebetalt 26000,-  af de 45000 efter 8 behandlingerOm behandlingen har effekt vurderes dels på baggrund af patientens egne notater, dels via kliniske prøver.
Honorar til læge og sygeplejerskes indsats er ikke omfattet af garantiordningen.

Øvrige ydelser:

Speciallæge honorar:
Kr. 750,- pr. halve time.

Med venlig hilsen

Peter

cille9

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #4 on: 14-05-2009 07:37:46 »
Tak for udybende svar...Men kan man følge det under en graviditet?

peter

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #5 on: 14-05-2009 11:22:34 »
Hej igen

Jeg har fundet denne tråd her i forummet, der har været  forsøg i gang i DK siden 2004 ,http://www.vores-forum.dk/mcogcu/index.php?topic=132.0

Udfra det materiale der kan findes på nettet ved at søge på adacolumn og pregnancy, så må det ikke anvendes , ikke engang i tilfælde hvor man prøver at blive gravid.

Inclusion Criteria:
For female patients of child-bearing potential, a negative pregnancy test and agreement to use an effective contraceptive method or abstain from sexual activities during the course of the clinical investigation

Exclusion Criteria:
Pregnant, lactating or planning to become pregnant during the course of the clinical investigation

Men prøv at kontakte dem, og hør om der er ændringer i disse anbefalinger.

Med venlig hilsen

Peter