Så fik jeg afslag på min fleksjob-ansøgning!
Øv øv øv og atter ØV! Hvor er det bare surt og vildt opslidende med sådan en proces.
Jeg ved ikke helt hvor mange af jer, der har været igennem sådan en fleksjob-ansøgning, men jeg hører gerne fra jer, som måske også har prøvet at få afslag.
Jeg har fået lavet en speciallægeerklæring fra min tarmlæge, som kommunens lægekonsulent har kommenteret og vurderet mig ud fra. Lægekonsulenten har ikke kommenteret min træthed ret meget, som ellers er mit altoverskyggende og største problem og det er stort set "kun" pga. trætheden, at jeg søger om fleksjob.
Når jeg arbejder på fuld tid kan jeg ikke andet end at arbejde og sove. Jeg magter INTET efter arbejdstid og jeg bliver på den måde meget mere stresset og det fremprovokerer jo udbrud i sygdommen. Jeg har i ca 4 måneder været delvist sygemeldt og det har jo givet mig et helt andet liv. Jeg er stadig lige så træt, men jeg kan strukturere min hverdag sådan, at jeg sover ½-1-2 timer når jeg kommer hjem fra arbejde og så har jeg alligevel både tid og mere overskud til at gøre andet i mit liv.
Begrundelsen for mit afslag er kopieret fra lægekonsulentens vurdering og man mener, at jeg "ikke er berettiget til det, da min sygdom forholder sig nogenlunde i ro (udbrud 1-2 gange årligt) og at jeg ikke har nogen varig funktionsnedsættelse".
Trætheden har jeg haft i alle 8 år med sygdommen og den er aldrig rigtig blevet værre eller bedre. Den er konstant, måske en anelse værre under udbrud, men det er der nok ikke noget at sige til... Men fleks-teamet ved kommunen valgte altså at lytte til lægekonsulenten, som kun har læst et par sider om mig - og aldrig mødt mig - frem for at lytte til min speciallæge, som kender mig "i hoved og røv"

og til mig selv.
Hvor er jeg bare ked af, at systemet er så mistroiske på os med usynlige sygdomme.
Det er godt nok en hård tid lige nu...