Author Topic: Parasitter mod tarmbetændelse  (Read 3776 times)

Andrea

• Newbie
  • *
    • View Profile
Parasitter mod tarmbetændelse
« on: 23-10-2008 15:48:55 »
Er der nogen som har prøvet at tage parasitæg, som kan kurere Colitis?

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
Sv: Parasitter mod tarmbetændelse
« Reply #1 on: 23-10-2008 15:58:08 »
Så vidt jeg ved er den behandling lige nu på et meget tidligt forsøgsstadie - og kan ikke kurere Colitis.

Jeg har forstået, at indledende undersøgelser har vist, at det virker bedre end placebo, men at det skal indtages kontinuerligt for at holde symptomerne nede.

Jeg venter også spændt på at se resultater...

Connie :)

Andrea

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #2 on: 23-10-2008 16:02:07 »
Ja, det er korrekt at der snart bliver lavet forsøg med parasitterne, som kan kurere colitis- nemlig i 2009.
Hvor ved man fra at de indledende undersøgelser viser at noget andet virker bedre, når man slet ikke er påbeyndt forsøget endnu?

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
« Reply #3 on: 23-10-2008 16:04:17 »
Fordi man har lavet undersøgelser i udlandet ;)

Tyskland, helt præcist.

Og nej - Colitis kan IKKE helbredes/kureres. Men man kan opnå symptomlindring.

Connie

Andrea

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #4 on: 23-10-2008 16:38:39 »

Hvor i Tyskland er der blevet lavet førsøg med parasitter mod tarmbetændelse? Er det den tyske stat, eller er det firmaet som sælger de pågældende ormeæg?

Hvordan kan man vide, at de pågældende parasitter ikke kan helbrede, hvis man ikke selv har prøvet dem?
Såvidt jeg har forstået, kan ormene kurere op til 80% af patienterne. Det vil altså sige, at det ikke er alle som kan blive kureret, og nogle skal tage dem flere gange før der opnåes en tilfredsstillende effekt.
Jeg har også forstået at ormene ikke kan give nogen som helst bivirkninger, fordi piskeorme ikke kan overleve i den menneskelige tarm ret længe. Man risikerer højst, at de ikke virker, og man har spildt pengene.

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
« Reply #5 on: 23-10-2008 17:01:13 »
Jeg ved ikke på stående fod, hvem der står for forskningen. Men er da ganske sikker på, at den tyske stat intet har med den slags at gøre. Det plejer at være medicinalfirmaer eller forskere tilknyttet hospitaler, der gør den slags.

Jeg er sikker på, at Google har svar på det ;)

Det man indtil videre ved er, at hvis man indtager ormeæg hver 14. dag, så holdes symptomerne væk. Men ligesom alt andet medicin, vi bliver tilbudt, så kan det ikke fjerne sygdommen. Den kan bryde op, når man er medicinfri.

Det eneste, der kan "kurere" Colitis lige nu er at få fjernet tarmen.

Hvad mener du, når du bruger ordet kureret?

Connie

Andrea

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #6 on: 23-10-2008 17:34:20 »
Det er firmaet, som påstår at 80% kan blive kureret efter én eller to ormekure. Jeg vil således meget gerne høre om der er nogen, som har afprøvet midlet på egen hånd. Firmaet har købt licens til at markedsføre produktet i 2012. Indil da skal det først godkendes af EU. Det er en proces som tager 8-9 år - fra 2001 til 2012. Det naturlige præperart er allerede godkendt i Asien. Men jeg kender desværre ikke lige nogen i Asien med Colitis - eller med anden form for allergi.

Men så vidt jeg har forstået, så er der mange colitis/crohn patienter som lider grusomt. Måske kan ormene reducere betændelsen bedre end medicinen, således at man kan spise som alle andre, der ikke har tarmbetændelse.  Og ikke mindst burde man afprøve disse orme på de patienter, som skal have fjernet noget af deres tarm.

Imidlertid er det almenviden at et naturpræperart er bedre for kroppen end kemisk fremstillet medicin - også selv om det skulle vise sig ikke at være bedre end medicinen.

peter

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #7 on: 23-10-2008 23:50:49 »
Hej Andrea

Jeg kan godt forstå man håber på mirakelmidler, men at tro ,at når  et firma påstår de kan kurere alle former for autoimmune sygdomme ,med 2 kure ,så er det så stort et gennembrud at de ville fål nobel prisen ,hvis det passede.
Jeg håber selv at produktet viser sig at kunne dulme de alvorlige symptomer man har, men man er nødt til at være 100% sikker på at det ikke på sigt skaber andre problemer for patienterne.

Produktet er kun godkendt i Thailand, ikke i hele Asien,som naturmedicin, man kan som patient kun købe det gennem det thailandske firma der ejes af en tysker fra OVAMED, ovameds hjemmeside fører automatisk kunden til den thailandske side, hvis man vil købe.
læg mærke til hjemmesiderne er ens på næsten alle punkter.
prisen ved handel i thailand er de samme som dem der opgives i tyskland.
mindste pris for en behandling er fra 6000,kr op til ca 22000kr afhængig af alder og hvor hårdt angrebet man er
hvis man ikke bestiller 10 doser, en hel kur ,skal man betale små 500,- kroner i fragt + moms

Imidlertid er det almenviden at et naturpræperart er bedre for kroppen end kemisk fremstillet medicin - også selv om det skulle vise sig ikke at være bedre end medicinen.

Disse parasitæg er ikke længere naturpræparater, de er et resultat af genetisk teknologi ,for at gøre slutproduktet ensartet.
Med venlig hilsen

Peter

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
« Reply #8 on: 24-10-2008 10:36:06 »

Denne her må jeg lige protestere imod.

Naturmedicin kan være ligeså giftig som syntetisk medicin - og være ligeså bivirkningsfuld. Det håber bestemt ikke, at du har ret i, at det er "almen viden" - i så fald er det mildest talt en almen misforståelse.

Connie :)

king1130

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #9 on: 28-10-2008 19:38:49 »
Vi håber alle på en kur tror jeg. Og den skal nok mere eller mindre komme, men om det er om 2 år eller 100 er jo desværre uvist.
Hvad jeg har forstået virker ormene bedst på CU da betændelsen ikke ligger så dybt i tarmen som MC.
Det skulle fungerer ved at ormene skulle spise noget af det ydre betændelse og udskilde et gift stof som er gavnligt for os.
Immun forsvaret skulle så gå til angreb på paresitterne istedet for tarmen, det er hvad jeg har hørt og som jeg har forstået det.
De parasitter der er ved det tyske firma og sælges gennem thailand er fremstillet i Danmark.
Det første forsøg i dk med ormene er igang, det er dog ikke mod IBD men mod græs pollen allergi, det er igang lige nu, og bliver spændende at høre hvordan det går, eller om det bliver skudt ned.
Men mener jo at ormene i gamle dage var en naturlig del af kroppen og derfor ikke kan være farlig eller have nogle bivirkninger, MEN jeg ved at nogen af dem der er på orm, og spec de store 2500 eggs, bøvler med feber og ubehag, og ingen bedring.
Så en udsendelse med en dame fra usa der var på det, og havde 20 blodige diarré afføringer om dagen, som var helt syntom fri nu, pga orm. Men disse mirakkel historier høre man jo næsten altid om alle slags medicin.
Men jeg personligt håber det bedste og tror også en del på piskeormene. Det skal sku virke  :D
Take it or leave it.
Go bedring alle sammen.
Kh Stefan

cille9

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Re: Parasitter mod tarmbetændelse
« Reply #10 on: 05-12-2009 21:51:08 »
Tænkte at der måske var nogen der vidste lidt nyt omkring dette. Tiden går jo måske det er nået til et lanceringstidspunkt???

king1130

• Newbie
  • *
    • View Profile
Re: Parasitter mod tarmbetændelse
« Reply #11 on: 12-03-2010 12:14:58 »
De kan bestilles her http://www.biomonde-asia.com/english/home/home.html
Har ikke selv prøvet det endnu, da jeg har læst at det måske ikke rigtig er så godt som man i første omgang troede, men det skulle virke for nogen, og det er da bedre end ingen.
Go Bedring alle