Author Topic: Udbrud og menstruation  (Read 2110 times)

dytte3540

• Newbie
  • *
    • View Profile
Udbrud og menstruation
« on: 06-10-2008 15:07:39 »
Hej.

Vil gerne høre om I andre Quinder har samme erfaring som jeg:

Jeg får altid diarre 2-3 dage før start på menstruation. Og somme tider, ja, så sker det så bare, at diarreen fortsætter og altså bliver til et regulært udbrud af CU'en.

Kender nogen til problemet? og hvis ja, hvad gør I så for at forhindre et udbrud?  ???

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
Sv: Udbrud og menstruation
« Reply #1 on: 06-10-2008 22:46:56 »
Pudsigt - jeg oplever næsten altid at symptomerne er lidt værre et par dage op til og et par dage i starten af mens-perioden. Har ikke rigtigt fundet noget at gøre ved det, men blot accepteret det. Har måske overvejet at passe lidt på med, hvad jeg spiser og drikker de dage.

Connie  :)

lotty

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #2 on: 07-10-2008 19:36:43 »
Hej

Min mave bliver også dårligt omkring menstruation, men ikke oplevet det er gået over i et udbrud (ellers har jeg ikke tænkt over det).

Kunne godt ske man skulle tænke lidt mere over maden de dage. Det er også bare de dage jeg har så meget lyst til slik og chips.

MVH
Lotte

Charlotte

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #3 on: 16-10-2008 09:18:16 »
Halløjsa

Min mave reagerer også 1-2 dage før mens. - og jeg når altid lige at tænke: åh-åh, men så går det over igen.

Hilsen Charlotte

Maiken

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #4 on: 21-10-2008 13:12:15 »

Hvor er det rart at høre andre oplever det samme! :)

Selvfølgelig ikke fordi jeg håber andre skal have de samme problemer som jeg selv, men jeg har i mange år fået meget mere diarre end ellers i en uge op til menstruationen, og når jeg har nævnt det for læger har de slået det hen. Og så føler jeg mig nogle gange lidt dum og er blevet usikker på, om det er noget jeg bilder mig ind.

Men nu kan jeg jo se, at det nok er rigtig nok! For mit vedkommende går det dog heller ikke over i et udbrud, men går i sig selv igen i løbet af menstruationsperioden.

Jeg har også bare affundet mig med, at det er perioder, hvor jeg er lidt mere begrænset og er lidt mere opmærksom på, hvad jeg indtager, for eksempel kan jeg ikke drikke min elskede cola i de dage. :)

Maria L

• Guest
« Reply #5 on: 21-10-2008 16:06:13 »
Kort efter jeg fik min diagnose begyndte jeg til noget akupunktur. Inden behandlingen snakkede jeg med akupunktøren om mine forskellige gener. Så sagde han "Og du får det sikkert også værre med maven omkring menstrautionen?!" Og ja, det gjorde jeg. Det havde han hørt mange af os tarmpatienter sige.

Jeg snakkede på et tidspunkt med min praktiserende læge omkring det, og han forklarede faktisk, at de kvindelige organer samt mave/tarme på en måde hang sammen. Hvis man havde ondt det ene sted, så havde man ofte tendens til at have ondt det andet også.

Jeg synes ikke det er så slemt, når min sygdom er i ro, men jeg mærker det bestemt bare der er det mindste aktivitet.