Author Topic: Hud og CU  (Read 1416 times)

babybesen

• Newbie
  • *
    • View Profile
Hud og CU
« on: 28-09-2008 22:19:47 »
Er der mon andre end mig som ser en sammenhæng mellem udbrud af CU og teenagehud?

Troels

• Newbie
  • *
    • View Profile
Sv: Hud og CU
« Reply #1 on: 01-10-2008 18:00:56 »
Jeg er ikke helt sikker på hvad teenagehud er (er det mange bumser?) men jeg tror at der kan være en sammenhæng mellem Colitis og irritereret hud.

Jeg var i Firenze i 2g, og da jeg kom hjem kom der efter nogle dage først en væskefyldt blærer (ca. på størrelse med en 25 øre) på mit højre ben og efterfølgende på venstre skulder. Det var et lille års tid før jeg fik konstateret CU. Jeg fandt engang billeder der lignede det på nettet, og læste at det havde en forbindelse til CU, så jeg har en ide om at det var det første tegn på det. Jeg har dog aldrig fået spurgt min læge om det, så jeg ved ikke om der er hold i det.

JMLP

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #2 on: 02-05-2009 07:47:32 »
Jeg har hudsygdommen Rosacea hvilket giver udslag i kraftig rødmen af huden i ansigtet og bumselignende knopper. Er det noget i den stil du tænker på?

Maria L

• Guest
« Reply #3 on: 02-05-2009 15:56:45 »
Hej JMLP

Jeg har også Rosacea! Jeg kender et par stykker mere der både har CU og Rosacea. Kender du til at der er en sammenhæng?

JMLP

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #4 on: 11-05-2009 16:46:02 »
Næh, det gør jeg ikke. Men mon ikke at når vi har udbrud i tarmsygdommen så svækkes immunforsvaret og vores Rosacea får så bedre grobund for at bryde ud?