Author Topic: gastroskopi  (Read 1864 times)

dfl

• Newbie
  • *
    • View Profile
gastroskopi
« on: 24-09-2008 15:45:54 »
hej.

jeg skal om ikke så længe havde lavet en gastrosopi, alså slange ned gennem halsen.

jeg har siden jeg startet på remicade haft problemer med ondt i maven og om i ryggen, sure opstød. jeg får nexium, men hjælper ikke rigtigt.

så nu vil de se hva der er galt.

jeg er vildt nervøs, og bange for undersøgelsen. Lægen sagde at jeg kunne få noget beroligende.

men så er mit spørgsmål hvor slemt er det virkelig.? og i må meget gerne være ærlige. jeg kan ikke blive mere skræmt for det.

er der nogen andre der har prøvet og få de bivirkninger af remicade.?

ved jo selvfølelig ikke om det pga remicade.

jeg skal havde lavet den på riget, skal indlægges dagen før... er det normalt???

hilsen dorte

peter

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Sv: gastroskopi
« Reply #1 on: 24-09-2008 17:34:14 »
Hej dorte

Tanken om gastroskopien er værre end selve undersøgelsen.

Det er rigtigt at man kan få beroligende medicin før undersøgelsen,du skal bare sige at det vil du have, jeg fik selv en dejlig brandert da jeg prøvede det  ;)
samtidig sprayer  man  eller får noget lokalbedøvende at drikke til at bedøve slimhinden, så det gør ikke ondt.
Selvfølgelig er det ikke behageligt, jeg følte selve det at få slangen ned ,som når de undersøger halsen med en træpind, men selve brækrefleksen er nedsat pga lokalbedøvelsen, så det er til at klare-

Selve undersøgelsen tager ikke mere end 5 minutter, men pga bedøvelse og beroligende, skal man ligge et par timer og hvile sig bagefter.

Jeg tror at de vil have dig ind dagen før, fordi du skal være fastende og derfor sikkert skal til undersøges tidligt på dagen.

held og lykke med det.
Med venlig hilsen

Peter

dfl

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #2 on: 25-09-2008 00:25:22 »
tak for svaret, er rart og vide at det lyder værre ind det er... for er godt nok nervøs.... hvad med så noget som af trække vejret, jeg er ret bange for ikke at kunne trække vejret gennem munden... jeg er ikke god til at trække vejret gennem næsen når jeg er bange.... hvis du forstår hva jeg mener... men det måske ikke noget problem.... ?
jeg var bange for jeg ville begynde og brække mig, ved godt jeg har tom mave. men vidst ikke det nedsatte  brækrefleksen....så det skønt og få at vide...

det da rart og vide det ikke tager længere tid ind 5 min selve undersøgelsen.... ;) ;D

peter

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #3 on: 25-09-2008 09:48:58 »
Hej igen

Du kan trække vejret helt nomalt  :)

Med venlig hilsen

Peter