Author Topic: Hej alle.  (Read 1371 times)

Britta59

• Guest
Hej alle.
« on: 04-09-2008 18:42:51 »
Jeg er 48 år og bor lidt udenfor Århus med mand og 2 dejlige perser katte.Jeg fik stillet diagnosen Colitis Ulcerosa i juli 2006, efter et ½ år med smerter og toiletbesøg mindst 5 gange om dagen, det endte til sidst med feber og så kom jeg på Århus sygehus. Jeg troede ikke selv at det var så alvorligt fordi min egen læge sagde at det bare var irriteret tyktarm eller mavesår, så jeg gik og tog medicin for mavesår.Jeg holder sygdommen nede med Asacol, og går til kontrol på Århus sygehus.Jeg får stadig smerter når jeg spiser noget bestemt og så er det bare afsted på toilettet.Jeg har også et stort problem som jeg vil høre om der er andre der kan nikke genkendende til, det er at min mave er meget oppustet efter jeg har fået sygdommen og det piner mig meget da folk kan finde på at spørge om jeg er gravid.

Britta.

lotty

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Sv: Hej alle.
« Reply #1 on: 05-09-2008 09:35:48 »
Hej Britta.

Jeg kender godt til det med at være oppustes. Jeg prutter også rigtig meget og hvis jeg ikke gør det så bliver jeg faktisk hel dårlig.

VH
Lotty

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
« Reply #2 on: 05-09-2008 10:58:08 »
Hej med dig Britta, og velkommen til!

Luft i maven - jo det er vist en del af det at have tarmsygdom, tror jeg.

Jeg bliver ikke oppustet så jeg ser gravid ud, men jeg får så frygtelig ondt i maven af luft. Og om aftenen skal der helst være fri gennemgang, ellers bliver jeg noget skidt tilpas  ;)

Ikke just fordrende for selskabelighed, men så må man liste på toilettet en gang i mellem - og håbe, man har det for sig selv  ;D

Connie H

Charlotte

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #3 on: 08-09-2008 14:24:01 »
Hej

Og hvis det er svært at komme af med luften i oprejst tilstand, kan det hjælpe at ligge sig på maven eller venstre side.

Hilsen Charlotte

babybesen

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #4 on: 28-09-2008 19:23:14 »
Hej

Jeg lider også meget af luft i maven, og den kan hæve rigtig meget. Det jeg har fundet ud af hjælper er hvis jeg regelmæssigt tager et tilskud af mælkesyrebakterier (jeg tager det præparat som hedder Symbioflor).

/Bettina