Author Topic: Gravid med MC  (Read 2759 times)

maria22

• Administrator
  • Erfaren Bruger
    • View Profile
    • http://www.nellemann.nu
Gravid med MC
« on: 21-07-2004 10:44:55 »
Hej Alle,

Er der nogen, der ligesom jeg har /har haft problemer med at passe Jeres job under jeres graviditet med mc eller cu?

Jeg arbejder på en meget stresset arbejdsplads og har i disse første måneder af min graviditet kommet hjem med ondt i og spændt mave hver dag. Tror desværre min crohn er blusset op, har ledsmerter og smerter i maven:(

Nu skal jeg på hospitalet i morgen. Jeg håber /regner med lægen skriver en sygemelding fra mit arbejde. Jeg er bange for jeg skader barnet og mig selv hvis jeg stresser videre på mit job.

Maria

Anonymous

• Guest
Gravid med MC
« Reply #1 on: 21-07-2004 14:17:49 »
Hej Maria

Har intet at bidrage til dit specifikke spørgsmål med, men ville bare ønske god bedring. :)

Det enste jeg kan bidrage med er at jeg også oplever at "forkert" stress/pres kan give mig forværrede perioder. Forkert er ment at det ikke er en fornøjelig eller sjov stress... Du ved, der hvor man ikke har noget imod det. Men presser jeg mig selv over grænsen kan jeg helt klart mærke at det er bedre at drosle ned og lige træde et skridt tilbage og vurdere om det er risikoen værd for mig.

Men om det ændrer sig under graviditet kan jeg ikke bidrage med erfaringer (endnu da  :wink: ). Håber andre kan og at du får et godt besøg på hospitalet.

Held og lykke og krydser fingre for en dejlig og glædelig graviditet.  :D

Tanker fra Dorte

Dolau

• Newbie
  • *
    • View Profile
Gravid med MC
« Reply #2 on: 21-07-2004 14:19:05 »
Hej Maria

Var ikke lige logget ind.. Det er mig der skrev overstående indlæg til dig  :)

Jannie

• Guest
Re: Gravid med MC
« Reply #3 on: 26-07-2004 20:24:03 »
Hej Maria.

Uanset om du er gravid eller ej, er det ikke godt at stresse eller overbebyrde dig selv. Hvis jeg går for hårdt til den får jeg simpelthen feber om aftenen. Det har jeg faktisk lige nu og er på vej i seng.

Da jeg var gravid med min søn, måtte jeg tage nogle dage hjemme ind i mellem, hvilket ikke faldt i god jord hos min daværende chef. Til sidst blev jeg sygemeldt på fuldtid. Jeg havde ellers i samråd med min læge, tilbudt at arbejde på nedsat tid  i resten af min graviditet, men det ville han ikke høre tale om. Så jeg var hjemme; dejligt.

Jeg håber, du hat fået en sygemelding og passer godt på dig og den lille. Held og lykke!

Mvh. Janni

Quote from: "maria22"
Hej Alle,

Er der nogen, der ligesom jeg har /har haft problemer med at passe Jeres job under jeres graviditet med mc eller cu?

Jeg arbejder på en meget stresset arbejdsplads og har i disse første måneder af min graviditet kommet hjem med ondt i og spændt mave hver dag. Tror desværre min crohn er blusset op, har ledsmerter og smerter i maven:(

Nu skal jeg på hospitalet i morgen. Jeg håber /regner med lægen skriver en sygemelding fra mit arbejde. Jeg er bange for jeg skader barnet og mig selv hvis jeg stresser videre på mit job.

Maria