Hej Martin
Jeg synes også at Henning er dygtig og kompetent, men det er svært at sidde i den anden ende og få at vide at man har Mc, blive behandlet for det, med en masse medicin som har ubehagelige og vedvarende bivirkninger, og så pludselig få at vide at man muligvis nok ikke har MC alligevel. Til trods for positive biobsier og kapselkamera der har billeder af den syge tarm.
Jeg er nu blevet henvist til reumalog (staves). Da han mener, det nu kan være gigt eller noget ligende.
Jeg er grædefærdig for jeg har undergået så mange undesøgleser og der blev sagt at der ingen tvivl var om at det var Mc, hvad det selvfølgelig stadig kan være den rigtige diagnose, men nu er jeg ude, hvor jeg ikke ved hvad det er jeg overhovedet fejler, der er ikke noget værre, for jeg kan ikke få noget for maven og må thy til diverse håndkøbsmedicin, der alligevel ikke hjælper. Jeg er pludselig diagnoseløs, kastet ud i talrige ubehaglige undersøgelser igen...
Jeg ved det lyder desperat, men jeg føler at de har opgivet at hjælpe mig og bare sender mig videre i systemet....Det skal lige siges at jeg har været i sygdomsvæsenet siden jeg var 16 år og havde kronisk blærebetændelse. (kom fra fistel fra tarmene)Dengang kendte man ikke så meget til Mc så man så ikke sammenhængen. Så jeg har været talrige

undesøgelser igennem...Er sågar blevet kaldt psykisk syg og at jeg skulle søge psykriatrisk hjælp...(blev tjekket og fik at vide at der ikke var noget galt i mit hoved

)

)
Næ min egen læge siger også det er Mc, han kan ikke forstå de er gået fra diagnosen....Han siger der nok bare er en anden følgesygdom der er trådt til oveni....Åbenbart meget almindeligt når det er en autoimmun sygdom man har....
Jeg må vente og se hvad der sker , andet er der jo ligesom ikke at gøre

Har også fået det lidt bedre i maven , så det er til at holde ud nu, det murrer bare en gangimellem efter jeg har spist....Diarren er der stadig...En tro følgesvend igennem mange år efterhånden...