Author Topic: Ja så er jeg den næste i rækken  (Read 1237 times)

Shire

• Newbie
  • *
  • Ja man er vel stadig lidt barn
    • View Profile
Ja så er jeg den næste i rækken
« on: 26-08-2008 15:31:28 »
Jeg er en kvinde på 38 år. Jeg har haft en lang og besværlig rejse i hospitalsvæsenet (16 år), men for snart 1½ år siden fik jeg gennem en kameraundersøgelse konstateret MC. Jeg har kronisk blærebetændelse, Sheuerman to steder i ryggen og piskesmæld efter trafikuheld og Skadet skulder der er blevet stiv efter operation sidste år. Jeg er desværre lidt hårdt ramt.
Jeg har prøvet en masse medicin prednisolon, entocord, imural osv, med effekt så længe jeg tog medicinen, men med alt for store bivirkninger. Så snart jeg er ude af medicinen er jeg på toilettet igen stort set hele dagen. :-\
Jeg skal til at prøve noget nyt. huminura (staves). Er meget spændt på om det evt. kan dæmpe min mave lidt.
Det er for mig, blevet en altoverskyggende sydom, der æder sig ind i krop og sjæl. Træthed og smerter og kontant renden på hospitalet, har haft deres omkostninger.
Det har kostet mig mit arbejde, mit ægteskab, mange af mine gamle venner og nu sidder jeg så med to teenagerbørn, der føler at jeg aldrig har haft nok overskud till dem, hvilket de nu nok i bund og grund har ret i, men jeg har gjort alt hvad jeg kunne i min situation.
De venner der stadig er tilbage og min hold i hånd kæreste, har været dem der har holdt mig ovenvande i mange situationer, men men jeg holder mig alligevel i kort snor og sørger for at dyrke sport Ridning og Taerobic.
Jeg har taget smertekursus (lærer at smerter kan være gode smerter og dårlige) og skal på kronikerkursus hvor jeg kan lære af andre med kroniskesygdomme.
Men hold op hvor ville jeg gerne bare være "RASK", hvad det så end betyder ;)
Sygdom er en del af mig, men det skal ikke styre mit liv.
Der kommer en dag, hvor jeg kommer til at opleve alt det,  jeg er blevet nød til at sige fra.
Kan man ikke få det til at lykkedes på den ene måde, så er der altid en anden udvej.

Steen

• Newbie
  • *
    • View Profile
Sv: Ja så er jeg den næste i rækken
« Reply #1 on: 28-08-2008 12:15:04 »
Hej Shire

Ja, livet kan være hårdt og føles uretfærdigt. Men sålænge du har viljen til at få et bedre liv, vil der på et eller andet tidspunkt vise sig en åbning til forbedring.

Jeg fik selv stillet diagnosen CU i 1986. Dengang i mild grad. Men med tiden forværredes tilstanden, medicinen virkede kun delvist og nogle typer medicin kunne jeg slet ikke tåle. Efter 10 år gav den medicinske overlæge op og anbefalede stomi. Jeg fik god tid til at tænke over sagen og efter knap et år blev jeg opereret og fik varig ileostomi. Efter flere måneder med sårproblemer efterfulgt af hudproblemer er jeg nu kommet helt ovenpå. Jeg har fået et nyt liv med næsten normalt forhold til toilettet, og mulighed for at deltage i næsten alt hvad jeg har lyst til.

Jeg håber at du sammen med dine læger finder en vej, der også kan give dig en ny og bedre dagligdag. :-*

" Man skal aldrig sige ja til at krybe, når man har lyst til at flyve." Helen Keller