Author Topic: Hej  (Read 4682 times)

laso

• Newbie
  • *
    • View Profile
Hej
« on: 08-08-2008 13:57:16 »
Nu har jeg lusket rundt herinde i et stykke tid, så det er vidst på tide at fortælle min historie... :D

Jeg er 29 år og fik konstateret CU i januar 08 og kom derefter i div. medicinsk behandling, bla. pred. klysma og Mesasal (stikpiller).  På dette tidspunkt var ca. 50 cm af tyktarmen ramt. Klysma og mesasal virkede ikke, så jeg røg på prenisolon. Først 62,5 mg men efter en uge uden virkning blev dosis sat op til 75 mg. Dette havde heller ingen effekt, så efter 14 dage på 75 mg blev jeg indlagt med feber og stort vægttabt. Jeg havde tabt mig 12 kilo på en måned. Her fik jeg prenisolonen intravenøst. Det virkede med det samme!

Jeg var indlagt en lille uges tid. Siden er jeg trappet ud af prenisolen og startet på Asacol (3x800mg) som jeg tager pt. I skrivende stund går det ok, og jeg er ved at lære hvilke fødevare jeg kan tåle (selvom lægerne jo hårdnakket påstår at det ikke har nogen indflydelse på sygdommen). Indtil nu kan jeg sige - som så mange andre - at sodavand, større mængder alkohol og løg! har dårlig indvirkning på min tyktarm. Jeg er "nede" på 5-6 toiletbesøg om dagen, men håber at komme længere ned.

Det var min lille historie....

Tinna P

• Newbie
  • *
    • View Profile
Sv: Hej
« Reply #1 on: 13-05-2009 14:22:06 »
Velkommen til :)

Kim

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Sv: Hej
« Reply #2 on: 13-05-2009 16:25:59 »
Hej Laso, og velkommen til.
Det lyder som en større omgang du kom igennem der, men det lyder så også til at du er på vej fremad, g det lyder jo godt :)

Velkommen til.