Hej.
Jeg er helt ny her på siden, men synes det er dejligt med at sted for os mave-mennesker....

Jeg har haft CU i 7 år nu, og har i den tid haft 3 store udbrud. I hverdagen er min mave i ro, men jeg er plaget af en del følgesygdomme : Ledsmerter, eksem, TRÆTHED, svimmelhed. Min sygdom har været nogenlunde i ro de sidste 3 år, men den står hele tiden "på vippen", og reagerer med mavesmerter og øget antal toiletbesøg så snart jeg blir lidt presset. Åh, nogle gange ville jeg ønske jeg bare kunne få en god gammel almindelig omgang influenza efter en presset periode - ligesom "almindelige mennesker" får det.
Nå, men i forbindelse med sygdommen får jeg også en masse medicin: Asacol, Imuerell, mesasal og colifoam....
Og nu til emnet. Jeg har læst en del om Specifik Kulhydrat diæt nu, og er ret tændt på at prøve den. Idéen om at maven og maden hænger sammen virker ret logisk for mig. Jeg har søgt en masse info om diæten, om Elaine Gottschall og læst en masse vurderinger af den. Og det er jeg ikke blevet synderligt klogere af. Der er både folk der sværger til den, og folk der ikke synes den virker.
Er der nogle af jer, der kan dele jeres erfaringer med mig?

Savner at høre nogle "virkelige" historie, fra folk der slås med de samme problemer som mig selv.
Hilsen durtsen aka Dorte