Author Topic: gravid på asacol  (Read 1692 times)

betinalund

• Guest
gravid på asacol
« on: 17-02-2008 21:39:06 »
Min kæreste og jeg er gået igang med at prøve på at blive gravide. Får asacol og alle læger siger at man gerne må fortsætte med dette gennem hele graviditeten, men jeg er selv lidt skeptisk, da jeg har hørt og læst mange steder at det ikke må tages under graviditet og amning. Overvejer at stoppe helt med medicin, for at undgå eventuelle bivirkninger hos barnet, men er selvfølgelig også bange for virkningen af dette.

Er der nogen som har erfaring med asacol under graviditet??

Annemette

• Newbie
  • *
    • View Profile
Sv: gravid på asacol
« Reply #1 on: 18-02-2008 10:36:21 »
Ja jeg tog selv asacol uden problemer i min graviditet. Lige inden jeg fødte gik jeg dog over til Pentasa, da asacol vist ikke er så god når man ammer. Jeg fødte en sund og velskabt dreng  :D

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
« Reply #2 on: 19-02-2008 11:35:48 »
Du skal ikke stoppe med din medicin, men kontakte din læge og bede om Pentasa i stedet.

Så er der ingen problemer  ;)

Connie H

Musser

• Guest
« Reply #3 on: 24-02-2008 12:26:28 »
Jeg fik konstateret CU for en god månedstid siden. Da var jeg i 9. uge.

Lægen siger: Den effekt medicinen har for moderen er vigtigere end de evt. risici der er for fosteret. Det er altså vigtigt at komme i behandling.

Det jeg har læst og hørt er at den egentlige risiko ved asacol er lav fødselsvægt.

Jeg var til NF scanning 3 uger efter jeg var begyndt på medicin og alt så på det tidspunkt ud til at være som det skulle. Så nu er jeg spændt på næste scanning.

Held og lykke med projekt baby. Sygdom eller ej så er det det hele værd. GLÆD dig.